H. QUYNH NGUYEN: 365 Days Project | Part 20

Tuesday, 25 October 2016

365 Days Project | Part 20





167-171/365, Szczecin: As I told in my earlier post, I spent the last week (18th to 24th of October) in Poland, at the Szczecin European Film Festival to be exact. Here are some impressions of the city and yes, it was wet and cold the entire time. But thanks to these people I travelled with (from left to right: Jeanne, me, Konrad, Zsolt and Lenka) for making this trip super fun.


172, 173/365, Experimental: When you have too much time during an event and start to experiment with photography. I think Lenka took these photos of Konrad (l.) and Jeanne (r.).





174-177/365, Livestream: I was in my first ever livestream this day/evening. It was pretty exciting. Got to spam my friends to watch it (although it was in Polish) and try out new technology (omg, the VR tho - technology is insane). Thanks to everyone who joined the stream!

178, 179/365, Exhibition: While I was going through that exhibition I thought that it would be so effing cool if I could do that someday. I mean, having an exhibition where you can show your art, photographs and films? I think I'll just rent a gallery someday to do so although I probably won't have any visitors who would be interested in it but anyway, it would be so awesome. Yep, I do have big dreams.

NOTES:
I didn't want to write that much since I just would repeat the things we have already written on different websites. So in this case, if you want to read more about our days in Szczecin, we published some posts on the official SEFF blog (click here) and also Jeanne has written down her impressions on her blog (click here). Feel free to comment, check out their other posts and leave them a nice message. I'm currently working on a video about our time in Poland too, you'll get notified if you're subscribed to my YouTube channel.

On another note considering this project, I decided to slow down this challenge which means that this isn't a year project anymore (maybe a semester thing since I managed to post daily photos for six months). But I'm missing the other half of this project and the perfectionist in me doesn't want to quit until these last photos are published, so here is the thing: I will continue this project by not taking a photo every day but by taking a photo (or more) that I want to make and not because I am forced to. Also, because I'm not under pressure anymore due to this project, I hope I can be more active in this community again, so be prepared for me popping up on your blog. :-)

2 comments:

  1. Oh, es freut mich wirklich sehr, dass deine Begleitung die kalte und graue Zeit in Polen zu etwas schönem machen konnte! Es ist eben manchmal egal, wo man ist, solange die richtigen Leute dabei sind ;)

    Ein Livestream klingt ja mal mega aufregend. Sowas würde ich mich nie trauen. Worüber hast du denn geredet, wenn ich fragen darf?

    Eine Ausstellung deiner Werke würde ich aber auch begrüßen - wobei ich wahrscheinlich traurig wäre, weil sie zu weit weg von mir statt finden würde :( Aber da ich deine Bilder schon so im Netz liebe, wäre eine echte Ausstellung sicher auch etwas, was mir gefallen würde!
    Vielleicht kannst du ja mal, wenn du Zeit hast, in deiner Stadt anfragen, ob man sowas nicht in einem Bürgerhaus oder so für ein paar Wochen realisieren könnte? Oder wo muss man sich melden, wenn man seine Werke mal ausstellen will?...

    Dein Youtube Kanal habe ich gleich mal abonniert - ich will das Video ja nicht verpassen ;)

    Wie du mit diesem Projekt verfahren willst, kann ich gut verstehen - und ich finde es super, dass dir deine Kreativität wichtiger ist als der Zwang!

    Liebe Grüße

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sehe ich genauso - Hauptsache die Leute stimmen, dann kann einem auch das mieseste Wetter nichts anhaben.

      Zum Glück musste ich im Livestream gar nicht reden, das haben die Moderatoren gemacht! Ich war nur sozusagen "Statist" und man hat mich in den Zwischensequenzen gezeigt wie ich die ganze Technik ausprobiert habe, über die sie geredet haben.

      Ich hab echt keine Ahnung, wie man sowas auf die Beine stellt, um ehrlich zu sein. Das wäre aber sowieso wenn schon erst in der fernen Zukunft möglich, wenn ich genug sehenswerte Arbeiten zu zeigen habe. :D

      Ui, vielen Dank, hihi. <3

      Delete