H. QUYNH NGUYEN: 365 Days Project | Part 8

Sunday, 19 June 2016

365 Days Project | Part 8


037/365, Clueless As Ever: Although I was never so clueless about what the future will bring (like most graduates now), I feel pretty content at the moment. I feel like I know where I stand and with whom I stand. I am focused. I am focused on my crafts without the feeling of need to show them anyone. I am focused on my family and the time I want to spend more with them. I am focused on my current closest friends that make me realize that I don't need many people around me if I don't want to. And above all, I am focused on myself and my belief that I am responsible for everything I do and everything that comes to me.


038/365, Nala: I spent the day at one of my classmate's flat with her cats. It was just really nice to spend the time only talking about everything that's going on currently as a graduate and about our plans and goals for the future. There are only a few people I like to talk those topics with and she is one of them (in fact, she's the only one if I think about it and I don't really know why).


039/365, Bleeding Pride: Stanley Almodovar III, Amanda Alvear, Oscar A Aracena-Montero, Rodolfo Ayala-Ayala, Antonio Davon Brown, Darryl Roman Burt II, Angel L. Candelario-Padro, Juan Chevez-Martinez, Luis Daniel Conde, Cory James Connell, Tevin Eugene Crosby, Deonka Deidra Drayton, Simon Adrian Carrillo Fernandez, Leroy Valentin Fernandez, Mercedez Marisol Flores, Peter O. Gonzalez-Cruz, Juan Ramon Guerrero, Paul Terrell Henry, Frank Hernandez, Miguel Angel Honorato, Javier Jorge-Reyes, Jason Benjamin Josaphat, Eddie Jamoldroy Justice, Anthony Luis Laureanodisla, Christopher Andrew Leinonen, Alejandro Barrios Martinez, Brenda Lee Marquez McCool, Gilberto Ramon Silva Menendez, Kimberly Morris, Akyra Monet Murray, Luis Omar Ocasio-Capo, Geraldo A. Ortiz-Jimenez, Eric Ivan Ortiz-Rivera, Joel Rayon Paniagua, Jean Carlos Mendez Perez, Enrique L. Rios, Jr., Jean C. Nives Rodriguez, Xavier Emmanuel Serrano Rosado, Christopher Joseph Sanfeliz, Yilmary Rodriguez Solivan, Edward Sotomayor Jr., Shane Evan Tomlinson, Martin Benitez Torres, Jonathan Antonio Camuy Vega, Juan P. Rivera Velazquez, Luis S. Vielma, Franky Jimmy Dejesus Velazquez, Luis Daniel Wilson-Leon, Jerald Arthur Wright.



040, 041/365, Hideout: I almost forgot about these pictures I've taken with Cennet. There are more to come but I'm currently trying to arrange myself with this project to get the best results and to develop into something that I'd consider myself as the path I want to go, I guess? I have a small vision of that but it's hard to achieve when you're stuck at one place and one category. I'll tell you later about it when I'm able to put it into sense.


042/365, I Think You Think Too Much Of Me: We were joking, right? When we began to call each other lovers because others believed we were. When we thought an accusation of love shouldn't be denied because that's what we used to do. When we got tired of telling people that we were just friends because they wouldn't stop calling us out anyway. So, we were joking, right? We were this. Just friends. And when someone asked if we were dating, we wouldn't say no. Because we were joking, right? It became the standard and we stopped thinking much about it. It was something we became used to say. But I tell you what. Somewhen between "Yeah sure, we're dating" and "Love you too" something changed and it was so subtle that I got confused. We were joking, right? Because we became so used to these words that we forgot what their actual intentions were. We were joking right? Because last time hasn't felt like a joke. But we were joking, right? Because I don't think we can tell the difference anymore.


043/365, Those Days: It was one of those days where I stared at my ceiling for hours, trying to think about nothing and giving my brain a break. I ended up with a big headache though, so I don't think it worked but anyway.


044, 045/365, This Therapy: I really wanted to make a picture but my brain decided to have another breakdown, so well that happened. I spent the next day on my piano which was more therapy than anything else. I got some horrific news considering a dear friend of mine and I just ... I don't know. Times are quite tough cuurently, for everyone - I just want to make people feel okay but it's harder than I thought.

NOTES:
A lot of pressure was taken off me when I decided that not every picture has to be conceptual, so I have short breaks in between now. I also began to have an idea of how I want my photographs to look like but I don't know how others will react to them since it's a bit different from what people are used to. I shouldn't be scared to put them out there, but I am. This part isn't what I want it to be because I'm struggling with so many things at the moment. After I've watched a video of another photographer who spoke about this project, I realized that it was true when he said that your social life suffers from it since you're constantly working. I have minimized my social interactions to my family and literally three of my friends which I experienced now to be less stressful if I'm being honest. I have the feeling that I reached the first hurdle of this project and I'm trying to deal with it. The next two weeks are going to be exciting and nerve-racking and also pretty scary, so I hope my body and brain is ready for that. Taking deep breaths and trying to stay focused right now.

11 comments:

  1. Hey, mal eine ganz andere Art von Beitrag! Finde ich sehr interessant! :)
    Und danke für deinen lieben Kommentar auf meinem Blog! :))

    ReplyDelete
  2. Mal wieder wundervolle Fotos! Du erstaunst mich echt immer wieder mit diesem Projekt :)

    So eine Freundin, mit der ich stundenlang nur reden kann, über alles, habe ich auch. Das ist wirklich etwas unheimlich wertvolles :)
    Und deine Gedanken bei Bild 42 kommen mir leider so bekannt vor... irgendwie macht mir das manchmal sogar Angst, wenn ich nicht unterscheiden kann, wo die Grenze zwischen ernst und "nur zum Spaß" ist... ganz schlimm wird es dann, wenn es sich um geschriebene Wörter handelt, bei denen ich keinen direkten Blickkontakt zur Person habe, um die Ernsthaftigkeit zu beurteilen.

    Ich hoffe, dass die Zeit für dich bald wieder einfacher wird... es ist einfach richtig doof, wenn man nichts tun kann, damit sich alle netten Personen besser oder letztendlich okay fühlen.

    Ich hätte nie gedacht, dass dieses Projekt das Sozialleben beeinflussen kann... aber ich habe es bei meinem Versuch auch nicht so ernst genommen wie du und hatte NIE ein Konzept... Ich wünsche dir alle gute für die nächsten Tage, Wochen, Monate...!

    Liebe Grüße

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah Täbby, erstmal vielen Dank für diesen Kommentar x

      Es ist ziemlich komisch, weil ich irgendwie für bestimmte Aktivitäten immer bestimmte Leute habe, weil ich die immer mit ihnen in Verbindung bringe (schätze ich). Es gibt irgendwie immer dieses "Das ist unser Ding" und irgendwie mag ich das.

      Zu deinen Gedanken zu Bild 42: Ja, ja, und nochmal ja. Ich kann mich bei allem nur anschließen.

      Ja doch, es nimmt schon ziemlich viel von meinem Sozialleben ein und das hätte ich nicht erwartet. Wie gesagt, habe ich das auch bisher nicht richtig wahrgenommen bis ich dieses Interview gesehen hab. Man verbringt dann doch den Tag damit, eine Idee zu finden, sie irgendwie aufzukritzeln, das Bild zu machen und dann gefühlte Ewigkeiten an der Postproduktion zu sitzen bis man denkt "Nah, wird schon so gehen" und dann kommt auch schon der nächste Tag. Ich bin schon froh, dass ich mich letztlich dazu entschieden hab, nicht jeden Tag ein Konzept umzusetzen.

      Delete
  3. Hey Quinn.
    Wenn sich der Wind nicht spontan wieder dreht, werde ich nach einem letzten noch kommenden Post erstmal nicht mehr bloggen. Ich bewundere deine Leidenschaft bezüglich des Schreibens und Fotografierens wirklich sehr, deine Bearbeitungsskills sind der hammer, man merkt, wie viel Zeit und Herzblut da drin steckt. Genau so etwas kann ich in mir irgendwie nicht mehr entflammen. Trotzdem werde ich dich und den Rest meines Lesekreises weiterverfolgen :)
    Alles gute für deine Zukunft!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Omg Kata, ich hatte mich gerade unglaublich gefreut, wieder von dir zu hören und dann das. :(
      Es ist so schade, dass du nicht mehr bloggen magst. Darf ich fragen, was sich genau verändert hat, weswegen du die Lust daran verloren hast?
      Ich hoffe, ich höre hin und wieder mal wieder von dir! <3

      Delete
    2. Es war glaube ich die Mischung von so vielen Veränderungen auf einmal. Wenn du magst, kannst du mir per Mail (sundaytrainmusic@aol.de) oder Instagram schreiben, wär mir eine Freude mit dir drüber quatschen. :)

      Auf jeden Fall. <3 <3

      Delete
  4. I have just discovered your blog and I ahve already fell in love!! <3

    ReplyDelete
  5. Wieder einmal einfach nur wow! Ich liebe vor allem Bild 39! Es ist echt enorm, wie viel Zeit und Kraft du in dieses Projekt steckst! Davor habe ich echt Respekt, aber pass auf, dass du dich nicht zu sehr anstrengst und am Ende total fertig bist... Es sollte dir immer Freude machen und nicht nur Druck sein :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Danke dir! Und vielleicht brauch ich gerade genau diese Challenge, mich in etwas reinzusteigern, um mich weiter zu entwickeln, verstehst du? Ich hoffe aber auch, dass ich meine Freude dabei nicht verliere. Mal gucken, was die Zukunft bringt.

      Delete
  6. I Think You Think Too Much Of ME absolutely blew my mind. It was written beautifully and recklessly. Also I´m in a similar situation and I can relate

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikr??? Ich hoffe, bei dir endet es positiv.

      Delete